E Momentul Pentru A/B Testing: 10 Motive Pentru Care Trebuie Să Începi Acum

de Vlad Arhire Marketing
A_B Testing newsman

E Momentul Pentru A/B Testing: Cum Setezi Corect Campania

Testarea A/B este o metodă de comparare a două versiuni ale unui e-mail pentru a vedea care dintre ele are o performanță mai bună la un parametru specific, cum ar fi rata de deschidere (Open Rate), rata de clic (Click Rate) sau rata de conversie (Conversion Rate).

Mai întâi de toate, ți-am pregătit o listă cu cele mai importante caracteristici ale A/B Testing-ului în E-mail Marketing:

  • Compară comportamentul audienței targetate
  • Validează ideea care convertește cel mai bine
  • Ajută la optimizarea campaniei
  • Influențează și face mai ușoară luarea deciziei
  • Crește conversia

Ce poți testa cu A/B Testing?

  • Subiecte de email
  • Oferte
  • Imagini
  • Conținutul
  • Call-to-action-uri
  • Poziționarea link-urilor
  • Data și ora trimiterii campaniilor

Începe cu definirea obiectivelor

Pentru început, este foarte important să definești scopul campaniei de A/B Testing.

Spre exemplu, obiectivele pot fi de diverse forme:

  • înscrieri la un eveniment, curs
  • achiziția de produs sau serviciu
  • descărcări de materiale
  • o rezervare în calendar
  • vizualizarea paginii de destinație

A/B Testing – exemplu aplicat pentru vânzarea de produse

Să zicem că ești proprietarul unui magazin online care vinde îmbrăcăminte și dorești să testezi două oferte diferite pentru a vedea care convertește mai bine.

Ne propunem să creăm două variante, cu conținut diferit pentru test.

Varianta A
Ofertă de reducere a prețului
Varianta B
Ofertă de transport gratuit
Subiect: “20% Reducere la Toată Colecția De Toamnă”Subiect: “Transport Gratuit Pentru Orice Comandă”
Conținut: Include o imagine cu câteva articole din colecția de toamnă, evidențiază calitatea și stilul acestora și oferă un cod de reducere de 20% pentru prima achiziție.Conținut: Include imagini atractive cu produsele tale cele mai populare și subliniază faptul că oricine face o comandă va beneficia de transport gratuit, fără a fi nevoie de un cod de reducere.

Cum setezi corect campania de A/B Testing?

Alege o parte a listei tale de abonați pentru a trimite varianta A și o altă parte pentru a trimite varianta B. 

Asigură-te că aceste două grupuri sunt comparabile din punct de vedere demografic sau comportamental.


Să presupunem că ai o listă de abonați la magazinul tău online de îmbrăcăminte și această listă include persoane din diferite regiuni geografice și categorii de vârstă. 

Pentru a efectua A/B testing-ul pentru ofertele tale, ar trebui să te asiguri că grupul A și grupul B au o distribuție similară în ceea ce privește aceste caracteristici demografice.

Mai aplicat:

Demografic: Dacă majoritatea abonaților tăi sunt femei între 25 și 35 de ani, asigură-te că atât grupul A, cât și grupul B au o proporție similară de femei din această categorie de vârstă.

Comportamental: Dacă ai abonați care sunt cumpărători frecvenți și alții care cumpără mai rar, încearcă să asiguri că ambele grupuri conțin o proporție similară de fiecare tip de client.

Ideea principală este să elimini variabilele demografice sau de comportament care ar putea influența rezultatele în mod nedorit. 

Astfel, poți evalua mai precis impactul ofertei tale asupra comportamentului lor, știind că diferențele constatate sunt mai probabil legate de ofertă, nu de alți factori variabili.

⚠️ Trimite varianta A la prima parte a listei și varianta B la cealaltă parte, la aceeași oră și în aceeași zi, pentru a minimiza diferențele legate de momentul trimiterii.

Cum segmentezi listele de clienți din platforma NewsMAN?

Platforma de email marketing NewsMAN are funcții avansate de segmentare, astfel că definirea publicului pentru A/B Testing poate fi făcută cu ușurință.

După exemplul de mai sus, poți segmenta lista după mai multe criterii:

  • gen
  • oraș
  • vârstă
  • preferințe produse
  • valoare medie comandă
  • multe altele

De asemenea, platforma NewsMAN îți permite să segmentezi lista de abonați în funcție de acțiunile lor în newsletter sau pe site. 

  • pagini vizualizate/ categorii de produse
  • acțiuni de tip “click”
  • acțiuni de tip “cumpără” sau “adaugă în coș”
  • abonați la newsletter în ultima lună
  • etc.

În funcție de datele pe care le ai la dispoziție în ceea ce privește lista de abonați, poți începe segmentarea pentru A/B Testing.

1. Proprietăți abonat fixe 
Abonat ID                         
Email                                 
Domeniu                           
Locație după IP                
Țară după IP                    
Regiune după IP               
Nume                           
Prenume                       
Stars 1-5                         
Ultima activitate             
Ultimul click
Browser
Device
Sistem de operare
2. Variabile custom:
nume, prenume, data nașterii, sex, vârstă etc.
Data abonării
Metoda abonării
După open rate procent/total
După newsletter click rate/procent total
A dat click pe link-ul X
Este / nu este în segmentele
A primit / nu a primit newsletter-ul X
A deschis / nu a deschis newsletter-ul X
Remarketing
A completat formularul X

Pentru a crea un segment în listă, accesează secțiunea 

→ Segmente → Creare segment → Denumește segmentul (Nume segment) → Alege o regulă sau mai multe din Reguli segment → Click pe Adaugă, pentru a adăuga condiția → Click pe Salvează. 

→ După click pe “Salvează”, operațiunea de încărcare a abonaților va rula.

→ Când segmentul s-a încărcat, rotița care arăta că procesul este in desfășurare va dispărea.

Ți-am pregătit mai multe video-tutoriale pentru segmentare.

Stabilește cum vei măsura rezultatele

Următorul pas important în derularea corectă a campaniei de test este să definești metricele pe care le vei urmări și analiza, pe baza rezultatelor testului.

Mai jos, am identificat cele mai importante metrice pe care ai putea să le urmărești.

  • deschideri de email
  • click pe anumite link-uri sau butoane
  • conversia din traficul provenit din campania de email

Cum stabilești care e A și care e B?

Care-i care? 

Ei bine, dacă nu reușești să definești încă de la început la ce vrei să te uiti în varianta A și vice-versa, vei avea probleme cu definirea rezultatului.

Trebuie să stabilești corect, încă de la început ce scop va avea fiecare variantă.

Versiunea A este cea de control, cea care păstrează e-mailul original.

Versiunea B este variația, adică e-mailul cu una sau mai multe modificări bazate pe variabila pe care ți-ai propus să o testezi.

De exemplu, dacă dorești să vezi cum performează linia de subiect, poți ajusta mesajul din subiect cu un îndemn la acțiune orientat spre vânzare.

versiunea Aversiunea B
[Valabil doar azi] -50% La Produsele Tale PreferateDiscount 50% La Produsele Tale Preferate

Asigură-te că cele două versiuni sunt identice, cu excepția variabilei pe care ți-ai propus să o testezi.

exemplu A_B Testing ofertă suc

Creează pas-cu-pas campania de A/B Testing

Ți-am pregătit un ghid “step-by-step” pentru realizarea campaniei tale de A/B Testing.

  • În platforma NewsMAN, mergi la secțiunea Newslettere > Draft-uri > click pe butonul detalii corespunzător newsletter-ului dorit
  • Selectează segmentul/lista sau segmentele către care va fi expediat emailul
  • Programează expedierea email-ului – acum sau mai târziu
  • Debifează “Șterge draft-ul după creare newsletter”, iar apoi dă click pe “Trimite newsletter către segmentele selectate / către toată lista”
  • Dă click pe “Adaugă o variantă A/B test”
adauga_varianta_ab_test
  • Se va deschide pagina de editare draft, unde poți schimba unul dintre elementele menționate mai sus. 
  • Dă click pe “Continuă”. 
  • Noua variantă creată se va trimite către abonații newsletter-ului de bază
  • După ce dai click pe “Trimite newsletter către segmentele selectate / către toată lista”, trebuie confirmat newsletter-ul de bază sau newsletterul părinte. Pentru acest lucru, trebuie să dai click pe numele newsletter-ului părinte din “Acest newsletter este o variantă a [nume newsletter părinte]”.
confirmare newsletter parinte
  • După ce ai dat click pe numele newsletter-ului, apasă pe butonul Confirmă. 

Pentru mai multe detalii despre setarea campaniei în platformă, vezi ghidul aici.

Cum măsori rezultatele campaniei de A/B Testing?

Pentru un A/B Testing, poți urmări metricele cele mai relevante:

  • Open rate
  • Click rate
  • Conversii din traficul din email (urmărim și vânzările generate în urma campaniilor de email marketing, dacă ai o integrare în shop-ul tău cu NewsMAN)

Pentru fiecare campanie de e-mail, îți oferim rapoarte detaliate despre rata de deschidere, click-uri, respingere, reclamații și dezabonări.

Mai mult, toate rapoartele pot fi exportate în Excel pentru o analiză mai avansată a datelor.

Urmărește, analizează și optimizează impactul campaniilor de e-mail marketing

Instrumentele de analiză și raportare NewsMAN te ajută să maximizezi rezultatele campaniilor. NewsMAN se integrează cu mai multe software-uri pe care le folosești deja, cum ar fi Shopify și Google Analytics.


Postează un comentariu

*
*

Trimite-ţi gândurile