Aspecte cheie în GDPR și aplicabilitate în Email Marketing

de Florina Coca Noutati
GDPR Email Marketing NewsMan
GDPR Email Marketing NewsMan

La 25 mai 2018 va intra în vigoare un nou act normativ european, numit “General Data Protection Regulation” (prescurtat GDPR). Acesta este regulamentul Uniunii Europene cu privire la protecția datelor cu caracter personal și este aplicabil oricărei entități care colectează și prelucrează date cu caracter personal ale rezidenților din UE.

GDPR susține protejarea persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor personale și libera lor circulație între statele membre UE, totul pe fondul unui înalt grad de confidențialitate și a unui nivel sporit de securitate. Datele personale se referă la orice informație care poate fi folosită singură sau alături de alte date pentru a identifica un individ. Potrivit Comisiei Europene, datele personale ale unui individ se referă la orice informație din viața sa privată, publică sau personală (ex. fotografii, postări web, adresă IP, postări social-media, detalii bancare, informații medicale etc).

În era digitalizării, aproape orice firmă colectează și procesează datele clienților în scopuri de îmbunătățire a serviciilor oferite și de optimizare a campaniilor de marketing.  Ca atare, în calitate de furnizor de servicii de email marketing, NewsMan vă recomandă să vă aliniați cerințelor GDPR pentru a crea un climat de încredere în fața clienților și a vă proteja afacerea, evitând astfel amenzi colosale nenecesare.

GDPR nu face subiectul statisticilor, studiilor sau cercetărilor de marketing care stau sub incidența oferirii de informații anonime, fără referire la datele individului și nimic care să ducă la identificarea sa.

Acordarea consimțământului în mod expres și inteligibil este unul dintre aspectele cheie în GDPR. Singura excepție când se acceptă lipsa consimțământului este atunci când prelucrarea datelor este efectuată pentru o acțiune anti-fraudă.

NewsMan vă sfătuiește trimiteți newsletter clienților în mod eficient și să creșteți gradul de loializare al acestora profitând de noul regulament UE pentru a fortifica relația cu aceștia, arătându-le că au controlul asupra:

  • abonării la newsletter (acordarea consimțământului specific și circumstanțial de mai multe ori dacă se impun situații diferite);
  • informațiilor personale pe care vi le furnizează (dreptul de a opta pentru rectificarea sau neprelucrarea datelor și dreptul de a fi uitat);
  • frecvenței de recepționare a newsletter-ului;
  • tipului de conținut aferent newsletter-ului (selectare subiecte cheie preferate);
  • opțiunii de reînnoire a acordului de abonare;
  • opțiunii de dezabonare.

Un alt aspect important promovat de GDPR, este obligația numirii unui responsabil pentru protecția datelor pentru situația în care procesarea datelor presupune monitorizarea unui număr mare de indivizi sau este vorba de prelucrarea datelor sensibile.

Operatorii de date sunt obligați să țină un jurnal al incidentelor în care siguranța și integritatea datelor ar fi putut fi compromise.  Există și anumite situații când ei au obligația de a raporta incidentelor autorităților (ex. ANSPDCP ) și consumatorilor în termen de 72 de ore.

În principiu este interzisă prelucrarea datelor care dezvăluie informații genetice sau biometrice ori cu privire la sănătate, orientare sexuală, rasă sau etnie, opinie politică, religioasă ori convingeri filozofice. GDPR enumeră și o serie de cazuri excepționale în care acest lucru este posibil, cu anumite precauții de luat în considerare.

NewsMan vă recomandă să vă creați propriul regulament intern de procesare a datelor personale ale clienților care să fie conform cu directivele GDPR și să vă informați clienții asupra acestor noutăți.

Pentru mai multe informații despre GDPR, puteți consulta:


Postează un comentariu

*
*

Trimite-ţi gândurile