Optimizează Experiența Campaniilor de Email Automate cu noile funcții: AB Split și Salt la Trigger

de Florina Coca Automatizari
automatizari email ab split salt trigger

Știai că acum poți duce personalizarea campaniilor de email la un alt nivel prin folosirea funcțiilor AB Split și Salt la Trigger în flow-urile automate?

Pentru o comunicare eficientă cu abonații, simpla trimitere de newsletter nu mai e suficientă demult. Potrivit studiillor, cele mai eficiente strategii pentru campaniile de email marketing sunt: segmentarea, personalizarea și automatizarea. Le poți face pe toate folosind platforma NewsMAN.

Email Marketing Personalizat pe Pilot Automat

Email marketing-ul automat, bazat pe acțiunile abonaților e un #musthave în 2024. Dar cheia nu e doar să automatizezi, ci să și personalizezi dincolo de folosire prenume abonat. Personalizarea la nivel strategic înseamnă conținut relevant pentru fiecare abonat. Mai exact, întregul conținut de email sau cât se poate de mult din acesta.

Și cum poți face asta mai bine decât testând și optimizând conținutul campaniilor de email? Pentru a fi de folos în acest sens, am adăugat două noi funcții care pot fi folosite în automatizările de email marketing: AB Split și Salt la Trigger.

Să vedem ce poate face fiecare dintre acestea și cum le poți folosi în flow-ul de automatizări.

AB Split în schema logică de automatizări emailuri

Schema logică de automatizări din platforma de email marketing NewsMAN tocmai ce a fost îmbunătățită cu noi funcții smart.

Una dintre acestea, este funcția AB Split, care te ajută să împarți abonații în două procente la alegere (ex. 50% – 50%, 30% – 70% etc.) și să rulezi acțiuni diverse precum: trimitere email, adăugare sau ștergere tag-uri, adăugare în listă sau în segment și lista poate continua.

Pentru a o folosi, mergi la Automatizări > Creare automatizare sau la Galerie automatizări. Creează sau selectează o automatizare de email predefinită, adaugă un timp de așteptare și apoi, fie mai adaugi condiții și acțiuni, fie poți insera direct AB Split ca în imaginea de mai jos:

AB Split în automatizarea de emailuri

AB Split flow automizari email

Să luăm câteva exemple de automatizări în care putem folosi AB Split. Putem începe chiar cu cel mai cunoscut și folosit tip de automatizare: welcome email.

Automatizare Welcome Email cu AB Split

welcome emails ab split

Observăm mai sus că am împărțit abonații în două ramuri A și B, în procente egale de 50%. Jumătate vor primi un email și cealaltă jumătate vor primi alt tip de email. Titlurile și conținutul pot fi diferite. 

Vom lăsa să ruleze câteva ore bune sau 1-2 zile, după care vom reveni în automatizare pentru a vedea statisticile: deschideri, click-uri și comenzi (dacă avem Remarketing instalat).

Odată ce am văzut care email a performat mai bine, putem schimba procentul respectivului email în 100%.

Să luăm un alt exemplu, la fel de cunoscut. Flow-ul de emailuri automate pentru coșul abandonat.

Automatizare Emailuri Coș Abandonat cu AB Split

automatizare emailuri cos abandonat ab split

Nu există business eCommerce să nu aibă coșuri abandonate. Și cum știm cele mai comune motive de abandonare a coșului de cumpărături, dar nu putem pune tot în același email, e bine să analizăm care performează mai bine.

Cele mai comune motive sunt prețul și taxele de transport. Astfel că, în imaginea de mai sus, am împărțit abonații în două și am setat să se trimită unora un email cu discount și celorlalți un email cu ofertă de transport gratuit. La fel ca și în exemplul precedent, la final, vom alege varianta de email cu cele mai bune rezultate.

Sfat de optimizare flow: În automatizare, poți să pui condiție și de: “suma produselor din coș”. Astfel că ai ocazia sa oferi discount și promoții diferite în funcție de suma din coș. 

Să vorbim și despre cea de-a doua funcție nou lansată în automatizări: Salt la Trigger.

Salt la Trigger în flow-ul de automatizări de emailuri

Pentru a optimiza experiența în flow-ul de automatizări de emailuri, am lansat o nouă funcție: Salt la Trigger. Cu ajutorul acestea, poți sări de la o ramură din schema logică la alta. 

Spre exemplu, pe ramura A setezi un tag de client după achiziție și pe ramura B, configurezi o serie de emailuri care să conducă la conversie. Dacă după două emailuri din B are loc finalizarea comenzii, atunci poți seta să aibă loc saltul de la B direct la A.

Automatizare după click în newsletter cu salt la trigger

automatizare emailuri click newsletter salt trigger.jpeg

Poți configura totul în cadrul oricărui flow creat în secțiunea Automatizări. Selectezi automatizarea dorită, adaugi timp de așteptare, condiție și apoi pui acțiuni pe fiecare ramură, ex. de adăugare tag, trimitere email etc.

Apoi, pe ramura în care trimiți mai multe emailuri ca să aiba loc achiziția, dacă numărul comenzilor e mai mare ca 1, pe ramura DA, poți seta Acțiune > Special > Salt la trigger-ul X.

Folosește noile funcții din automatizările de email marketing

Noile funcții AB Split și Salt la trigger din automatizările de email marketing îți permit să segmentezi mai bine abonații, să personalizezi conținutul campaniilor în mod relevant și să optimizezi experiența de automatizare. Rezultatul? O mai bună comunicare cu abonați și respectiv cu clienții și o experiența de shopping mai relevantă pentru aceștia.

Folosește chiar acum noile funcții din automatizări. Click pe butonul de mai jos pentru a intra în contul NewsMAN:

Dacă ai întrebări, scrie-ne la info@newsman.ro sau intră pe live chat și te ajutăm rapid.

Îți urăm clienți mulțumiți și la cât mai multe conversii din campaniile de email!


Postează un comentariu

*
*

Trimite-ţi gândurile