Email Marketing de Black Friday: Cum planifici Campania eCommerce? [Checklist]

de Vlad Arhire Black Friday
black-friday-email-marketing-checklist

Black Friday-ul a devenit mai mult decât un eveniment de shopping, atât pentru clienți, cât și pentru business-uri. A nu rula campanii de email marketing eCommerce de Black Friday, e ca și cum ai avea în arsenal o mașină puternică, dar decizi să o lași în garaj când e cursa cea mai importantă. Apoi, te miri de ce clienții tăi se distrează pe drumul ofertelor puse la bătaie de competiție și ajung bucuroși la destinație.  

Așa că, de ce nu ai fi tu în lumina reflectoarelor, cu newslettere inteligente de Black Friday, orientate către beneficiile clienților și atent planificate? 

Anul acesta , îți dezvăluim cum să rulezi campanii memorabile de email de Black Friday, care merg direct la inima abonaților. 

Email Marketing de Black Friday, în loc de Ads

Black Friday este momentul perfect pentru tine să scoți așii din mânecă și să aloci timp important strategiei de email marketing. De ce? Deoarece în această perioadă, campaniile de performance marketing din eCommerce (Google Ads, Facebook Ads) devin aspre, iar costul per click crește între 10% și 45%, indiferent de industrie (GPeC, 2022). 

Tocmai din acest motiv trebuie să profiți la maxim de eveniment, să segmentezi listele tale de abonați și să-ți orientezi strategia de comerț online mai mult spre email marketing. Cu automatizări și campanii bine puse la punct, email-ul rămâne canalul de comunicare cu costurile cele mai competitive.

Vom explora Black Friday-ul în eCommerce din mai multe perspective, cu accent pe pregătirea componentelor esențiale pentru campanii și elaborarea strategiei de email marketing.

Ce vei găsi în acest articol?

  1. Cele mai recente date de consum (Black Friday 2022)
  1. Strategia de email marketing pentru Black Friday în eCommerce
  1. Checklist: Elementele de pregătit înainte de Black Friday

Date recente despre Black Friday în eCommerce

Pentru început, ne-am gândit că o serie de date din piață îți vor oferi insight-uri importante în ceea ce privește comportamentul de consum din această perioadă din an.

GPeC (Black Friday, 2022) pune la dispoziție date interesante despre Black Friday-ul precedent, care a nuanțat comportamentele de consum demne de luat în considerare pentru planificarea campaniilor de anul acesta.

  • plata cu cardul a reprezentat un procent semnificativ (63,2% dintre comenzi), ceea ce înseamnă că  oamenii preferă să folosească această metodă de plată din ce în ce mai mult. 

    Așadar, asigură-te că nu întâmpini probleme la procesarea plăților!
  • Comenzile de pe dispozitive mobile au fost la cel mai înalt nivel, cu peste 81,9% din total.

    Asigură-te că website-ul tău rulează perfect pe toate tipurile de dispozitive.
  • Cluj-Napoca a preluat primul loc în topul localităților după valoarea medie a comenzii per client, urmat de București, Iași și Constanța.

    Ai putea lua în considerare campanii de email segmentate în funcție de aceste top locații sau altele, care se aplică pentru magazinul tău.
  • Majoritatea achizițiilor online au fost realizate de femei, în proporție de 54,1%, în timp ce ponderea bărbaților a fost de 45,9%.

    Suntem siguri că știai deja că femeile cumpără mai mult decât bărbații 😀
  • Majoritatea comenzilor au fost plasate la easybox (51,8% dintre comenzile totale) și s-a simțit focusul magazinelor de a livra coletele în aceeași zi în locker.

    Oferă variante de livrare rapidă și asigură-te că ești pregătit din punct de vedere logistic. Mai mult, asigură-te că ai un livrator de încredere.
  • Printre produsele speciale comandate s-au numărat 2.035 de nopți de cazare, 9 automobile, dar și 35,2 de tone de carne de porc.

    Cu un marketing bun, poți vinde orice pe internet!
  • Brandurile au investit mai puțin în Google Ads decât anul trecut, bazându-se într-o măsură mai mare pe organic (SEO, email)

    Momentul perfect să te focusezi mai mult spre email marketing.
  • Potrivit NETOPIA Payments, anul trecut de Black Friday s-au procesat, în medie, 80 de tranzacții pe minut, iar vârful de tranzacții s-a înregistrat la ora 14:15. 

    Planifică inclusiv orele la care vrei să trimiți email-urile.

Mai departe, ne propunem să parcurgem câteva etape importante privind abordarea strategiei de email marketing-ului din această perioadă.

Pregătirea înainte de Black Friday

Înainte de a începe efectiv lucrul la campaniile de Black Friday, îți recomandăm să iei în considerare câteva etape cruciale care trec adesea neobservate, dar care reprezintă elementele primordiale ale unei campanii de marketing prin email.

Planificarea și stabilirea obiectivelor

În eCommerce, metricii sunt foarte importanți.

Începe prin a stabili obiective clare. 

Suntem siguri că nu vrei doar să crești traficul pe site-ul web.

Suntem siguri că nu-ți propui să fidelizezi clienții, chiar în acest moment.

Pe de altă parte, suntem siguri că ai vrea să strângi mai mulți abonați, dar mai ales să-i vezi pe cei actuali că încep să interacționeze cu brandul și cu produsele tale, astfel încât să generezi rezultate satisfăcătoare pe baza campaniilor de email marketing.

Așadar, nu uita să-ți definești obiectivele pentru Black Friday și să monitorizezi fiecare campanie, la nivel de rezultate.

Începe gradual și pregătește-ți abonații

Ce-ar fi să faci un pic de warm-up cu abonații, înainte de a le arăta ofertele finale? Poți începe să pregătești câteva segmente pentru a te asigura că livrezi campaniile adecvate către abonații potriviți.

Trimite teaser emails

Mesaje scurte, intrigante, trimise în zilele/ săptămânile dinainte de Black Friday. Acestea oferă mai mult context în ceea ce privește așteptările abonaților, generând entuziasm și curiozitate.

Să luăm câteva exemple cu un magazin eCommerce de accesorii damă

Cu 3 săptămâni înainte de eveniment 

Email de promovare timpurie, care oferă un teaser cu ceea ce va urma, având ca scop principal entuziasmarea abonaților cu privire la faptul că magazinul tău pregătește campanii speciale de Black Friday. 

teaser-email-3-saptamani
Cu o săptămână înainte de eveniment

Email pentru a dezvălui ofertele și promoțiile de Black Friday. 

Recent, am văzut o idee interesantă, prin care un magazin online îndemna abonații să înceapă să adauge produse în coșul de cumpărături pentru a prinde ofertele cu stocuri limitate la momentul lansării campaniei. 

teaser-email-1-saptamana
Momentul lansării campaniei de Black Friday 

Email pentru a-i informa pe abonați despre faptul că a început campania de Black Friday. 

email-lansare-campanie
Înainte de încheierea campaniei

Gândește-te la un newsletter eCommerce de Black Friday cu o abordare foarte practică – FOMO (Fear of missing out) și încearcă să creezi un sentiment de urgență, de pierdere a oportunității.

email-incheiere-campanie

Pune accent și pe vizualul email-urilor și asigură-te că incluzi elemente atrăgătoare, care sporesc îndemnul la acțiune, cum ar fi butoane care ies în evidență, culori care să accentueze anumite elemente din vizual.

Alege modelele special pregătite pentru Black Friday din lista de template-uri de email NewsMAN, ușor editabile și responsive.

template-black-friday

Dacă ești în pană de idei, iată încă 10 idei de emailuri pentru perioada Black Friday, care să te ajute să-ți definești calendarul de campanii.

Nu uita un lucru foarte important!

Consumatorii din ziua de astăzi se așteaptă la o comunicare personalizată din partea magazinelor online, care să se adreseze direct nevoilor și preferințelor lor. 

Segmentarea listelor presupune împărțirea abonaților în grupuri mai mici, mai bine direcționate, pe baza unor caracteristici comune, cum ar fi:

  • istoricul achizițiilor
  • datele demografice
  • nivelul de implicare

Exemplu Campanie Black Friday Magazin Online

Să presupunem că avem un magazin online de bijuterii și alte accesorii pentru femei.

Vrem să segmentăm lista de abonați pentru a ajunge la acele cliente care sunt cu adevărat pasionate de bijuterii, în special de coliere extravagante. Pentru a realiza acest lucru, putem folosi funcțiile avansate de segmentare din platforma noastră.

  • Istoricul Achizițiilor
    Identificăm primele semne ale interesului pentru bijuterii, printr-un istoric de achiziții relevante. Aceasta ar putea include achiziții anterioare de bijuterii sau produse similare.
  • Date Demografice
    Segmentăm după date demografice, concentrându-ne pe femeile cu vârste între 25 și 35 de ani, știind din date anterioare că aceasta este grupul nostru țintă obișnuit pentru bijuteriile extravagante.
  • Nivel de Implicare
    Evaluăm nivelul de implicare al abonaților în email-urile noastre. Cei care au arătat interes în ofertele noastre legate de bijuterii sau au interacționat cu email-urile privind bijuteriile extravagante în trecut vor primi mesaje personalizate pentru Black Friday.

Segmentează audiența cu grijă și evită trimiterea excesivă de email-uri în masă către aceiași abonați. Folosește funcțiile avansate de segmentare din platforma NewsMAN pentru a-ți defini listele așa cum îți dorești. Astfel vei putea personaliza campaniile de email și acestea vor fi mai relevante pentru audiență.

Checklist: Elementele de pregătit înainte de Black Friday

Încheiem printr-un shortlist, cu cele mai importante elemente pe care trebuie să le incluzi în strategia de email marketing pentru Black Friday.

1. Setează obiective

Black Friday-ul este despre oferte și vânzări. Setează obiective de vânzare, dar mai ales, asigură-te că urmărești indicatorii cheie de performanță.

Prin integrarea cu Google Analytics, NewsMAN permite înregistrarea datelor, precum: produsele sau categoriile de produse vizualizate, produsele adăugate în/șterse din coș, detaliile acestora și multe altele.

Setează integrarea Google Analytics 4 cu NewsMAN și urmărește rapoartele.

2. Segmentează listele de abonați 

Segmentarea listei de abonați este factorul cheie în ecommerce și email marketing. 

Începe să segmentezi după criterii demografice, comportamente, interese, interacțiuni.

Cu cât segmentezi mai mult datele, cu atât comunicarea ta cu abonații va fi mai bună și mai relevantă. Trimiterea de campanii de email personalizate pentru  fiecare grup de abonați se va traduce într-o mai bună rată de deschidere, de clic, de CTR și un ROI mai bun.

Află mai multe detalii despre segmentarea abonaților.

3. Pregătește ofertele și campaniile

Pregătește-ți ofertele și campaniile de Black Friday din timp. Asigură-te că ai definit un flow pentru fiecare segment, dar mai ales, testează din timp pentru a te asigura că automatizările funcționează corect.

4. Setează email-urile automate pentru acțiuni specifice

Asigură-te că email-urile automate după acțiuni specifice funcționează perfect (ex. abandonare coș, vizualizare produse, comandă plătită). 

Ideal ar fi să incluzi și un pop-up atractiv pe website, care să se afișeze atunci când vizitatorul dorește să părăsească pagina. 

Crează un flow de automatizare din NewsMAN, folosind pop-up de exit intent, exemplificat în flow-ul de automatizare de mai jos.

emailuri-automate

Nu uita să activezi NewsMAN Remarketing din platformă. Prin această funcționalitate, poți segmenta abonații în funcție de paginile, categoriile de produse și produsele vizualizate sau cumpărate.

5. Asigură inventarul de produse

Cu un astfel de setup, nu-ți rămâne decât să te asiguri că stocurile sunt pregătite. Dacă ai în plan să oferi oferte de neratat în campaniile de Black Friday, fii pregătit din punct de vedere al inventarului.

6. Pregătește landing page-uri dedicate Black Friday-ului

Creează-le abonaților o experiență specială și asigură-te că intră în freneziamomentului. Creează landing page-uri dedicate ofertelor pe care le-ai comunicat și asigură-te că folosești un conținut care convertește, cu multe avantaje pentru clienți..

Nu uita să setezi tracking codes pentru colectarea de date și pentru acțiuni ulterioare.

7. Utilizează conceptul “mobile first”

Asigură-te că website-ul funcționează corect pentru toate dispozitivele. Știind că cea mai mare parte din utilizatori folosesc smartphone atunci când fac cumpărături online, asigură-te că magazinul tău include toate criteriile de funcționare pe mobil.

8. Ține cumpărătorii la curent cu statusul comenzilor prin email sau sms

Poți crea un email de confirmare pentru abonații care au făcut o achiziție chiar în momentul în care ai pregătit coletul și îl înmânezi la curier. Acest lucru va nuanța și mai mult calitatea serviciilor tale.

9. Folosește email marketing-ul pentru campanii “post-vânzare”

Din moment ce ai oferte personalizate, experiențe bune în interacțiunile cu paginile site-ului, dar mai ales, servicii de calitate în ceea ce privește ambalarea și livrarea coletelor, de ce să nu ceri un review sau să oferi un discount pentru următoarele achiziții?

Gândește-te la un email pentru post-comandă și încearcă să fidelizezi abonații care cumpără din magazin, direct cu ajutorul automatizărilor din NewsMAN. 

Pregătește Campania de Email de Black Friday!

Stabilește-ți obiective clare pentru Campania eCommerce de Black Friday și folosește funcționalitățile din platforma NewsMAN pentru a crea newslettere personalizate și automatizări care să asigure un flow perfect eforturilor tale de promovare!


Postează un comentariu

*
*

Trimite-ţi gândurile