Email Marketing Magazine Online: Cum măsori succesul campaniilor eCommerce? 5 rapoarte esențiale

de Florina Coca Marketing > Ecommerce
Rapoarte Email Marketing Ecommerce

Sunt oare campaniile de email marketing ecommerce eficiente? Concret, oamenii cumpără sau nu din newsletterele magazinelor online? Răspunsul îl aflăm din studii.

Conform Statista, încasările din email marketing au atins impresionanta cifră de 10 miliarde de dolari la nivel mondial în 2023. Motivul? 50,7% dintre consumatori cumpără în urma unui email cel puțin o dată pe lună, 23,8% de mai multe ori pe lună și 3% o dată sau de mai multe ori pe săptămână, arată un studiu SalesCycle.

Cât de des cumperi produse și servicii din emailurile de marketing?

cumparare din email newsletter
Sursa – SalesCycle

Așadar, nu încape îndoială că shopping-ul online, direct din newsletter este deosebit de frecvent și preferat de consumatori deoarece oferă confort și oferta e vastă.

Tu știi câte venituri obții în urma newsletterelor trimise către abonați? Dacă nu, află chiar acum din acest articol ce rapoarte de ecommerce email marketing ar trebui să verifici.

5 Rapoarte de Performanță a Campaniilor de Email Ecommerce

rapoarte campanii newsletter ecommerce

Ai citit acum ceva vreme despre cum să monetizezi newsletterele, acum e momentul să descoperi care sunt principalele rapoarte de newsletter eCommerce pe care ar trebui să le consulți după trimiterea efectivă a campaniilor.

Pentru a optimiza performanța campaniilor de email marketing pentru un magazin online, ai nevoie să verifici rapoarte despre încasări, top produse vândute, venituri din emailuri automate, raport detaliat per newsletter și raport vizual de tip click heat map.

Îți recomandăm să activezi integrarea cu site-ul în prealabil și să instalezi funcția de Remarketing pentru eCommerce tracking pentru ca informațiile să fie afișate în contul tău NewsMAN.

1. Rapoarte email marketing ecommerce încasări 

Raportul de bază în email marketing-ul pentru eCommerce este cel de încasări. Ai toate datele cu privire la încasările din newsletterele trimise și din automatizările în secțiunea Rapoarte > Rapoarte Ecommerce din contul NewsMAN. 

Afli cine a cumpărat, câte produse și comenzi are, ce sumă a plătit și de unde provine vânzarea (ex. din newsletter sau din automatizările de email marketing pentru magazinul online). Poți filtra după abonat, status comandă, perioadă și sursă.

Exemplu de grafice pentru surse încasări și stare comenzi

grafic surse incasari si stare comenzi ecommerce

Graficul de bază al încasărilor din ecommerce

grafic incasari din newslettere ecommerce

Pentru a optimiza rezultatele din newsletterele eCommerce, asigură-te că folosești cele mai bune practici de email marketing.

2. Rapoarte email marketing ecommerce produse

Al doilea tip de raport folosit în email marketingul pentru magazine online este cel cu privire la produse. În raportul de produse ecommerce din platforma de email marketing NewsMAN găsești situația fiecărui articol în parte. 

Dacă încă nu folosești un serviciu de email marketing sau dorești să îl înlocuiești pe cel existent pentru a măsura mai bine performanța din newsletter a magazinului online, te invităm să dai click pe butonul de mai jos pentru a te înregistra în platforma NewsMAN:

Afli câte vizualizări a avut, în câte comenzi apare produsul x, care e cantitatea totală comandată pentru acel produs și care este valoarea comenzilor. 

rapoarte produse ecommerce

Poți folosi săgețile din dreptul capului de tabel pentru a vedea ce produse au top vizualizări sau cele mai multe comenzi și astfel afli care sunt cele mai de succes produse.

De asemenea, poți căuta în platformă după nume produs, perioadă și sursă.

3. Rapoarte emailuri automate pentru eCommerce

Al treilea cel mai important tip de rapoarte care te ajută să vezi rezultatele campaniilor email marketing eCommerce este cel aferent emailurilor automate. Emailurile automate sunt au o rată de deschidere cu până la 65,7% mai mare și o rată de click dublă față de emailurile business obișnuite, conform Epsilon

Vom detalia în cele ce urmează cele mai folosite rapoarte ale emailurilor automate precum seriile de welcome (bun venit), abandonare browsing (produse vizualizate), coș abandonat, recomandări pre și post-comandă și emailuri de review și thank you.

a) Raport Emailuri Automate Welcome

raport email automat welcome

Email-ul automat de tip welcome este acea campanie în care îi urezi abonatului bun venit, îi oferi ce i-ai promis la abonare (ex. discount) și îi prezinți produsele de care e interesat. Îți recomandăm să faci o serie de 3-4 emailuri automate după abonare. 

În platforma de email marketing NewsMAN, poți vedea performanța fiecărei automatizări de tip welcome în secțiunea Automatizări > Listare automatizări. Afli câte emailuri au fost trimise, câți au deschis, câți au dat click și câți au cumpărat. De asemenea, poți intra pe automatizare și vedea exact succesul fiecărui email din serie.

b) Raport Emailuri Automate Produse vizualizate

raport emailuri automate produse vizualizate

Emailurile pentru produsele vizualizate sunt acele mesaje setate să se trimită automat la un interval de timp după ce a avut loc abandonarea paginii. O bună practică este seria de 3 emailuri în care primul e cu produsele vizualizate recent, al doilea e cu discount și ultimul este despre reamintire discount dacă abonatul încă nu l-a valorificat. Pentru mai mult impact, adaugă și variante de produse similare alegerii potențialului client.

Raportul despre performanța automatizării de tip produse vizualizate e disponibil în secțiunea Automatizări > Listare Automatizări și conține: vizualizări, click-uri, încasări și numărul de comenzi.

c) Raport Emailuri Automate Recuperare Coș Abandonat

raport emailuri pentru cosul abandonat

Unul dintre cele mai populare flow-uri este cel de emailuri automate pentru coșul abandonat. Scopul acestuia este recuperarea vânzărilor pierdute în urma părăsirii site-ului după au fost salvate produsele în coșul de cumpărături. 

O serie de emailuri performantă are minim 3 emailuri în care primul este reamintire, al doilea conține stimulent ex. voucher sau transport gratuit ori produs gratuit sau oferte alternative. Iar al treilea email este de reminder asupra ultimei oferte, dacă abonatul încă nu a accesat-o.

Raportul unei automatizări de emailuri pentru coșul abandonat, conține aceiași metrici: deschideri, clickuri, încasări și comenzi.

d) Raport de email automat de review după comandă

raport email automat review comanda

Emailul automat de review după comandă este unul dintre preferatele clienților deoarece le oferă posibilitatea de a-și expune experiența de shopping. Oamenii apreciază enorm să le oferi microfonul și scena, afișând public review-ul lor cu privire la comandă și produse.

Nu omite să îl folosești pentru a fideliza clienții și a-i ajuta și pe alții să aleagă produse mai bune, datorită recenziilor existente în magazinul online.

Raportul automatizării de email review comandă afișează numărul de deschideri, click-uri, încasări și comenzi. Chiar dacă nu invită la vânzare și cel mai probabil nu oferă voucher, se pare că totuși conduce într-o oarecare măsură și la noi achiziții.

e) Raport de email automat de thank you după comandă

raport automatizare thank you email dupa comanda

Email-ul automat de tip thank you după comandă, este acel email în care îi mulțumești clientului că a comandat de la tine și eventual îl răsplătești cu un voucher pentru următoarea comandă.

Raportul de performanță a email-ului de thank you după comandă afișează deschideri, click-uri, valoare vânzări și număr comenzi.

f) Raport de email automat cu recomandări după comandă

raport email automat recomandari dupa comanda

Unul dintre cele mai performante flow-uri automate este cel cu emailuri cu recomandări de produse după comandă, deoarece majoritatea clienților au nevoie de produse complementare achizițiilor efectuate. Dacă ai deja implementat în magazinul online un sistem predictiv de recomandări de produse, va fi simplu să configurezi un astfel de email automat după comandă.

Raportul unei astfel de automatizări de email marketing ecommerce îți va arăta cât de bine performează la nivel de trimiteri, deschideri, click-uri și mai ales în ceea ce privește încasările și comenzile.

g) Raport de email automat cu recomandări după produsele vizualizate

raport email automat recomandari dupa produse vizualizate

Un alt email automat important cu recomandări de produse este cel pentru produsele vizualizate deoarece oamenii adoră să vadă noi opțiuni personalizate din care pot alege. 

Raportul email-ului automat cu recomandări de produse conține statistici cu privire la trimiteri, rată de deschidere, rată de click, numărul de comenzi și valoarea încasărilor.

4. Rapoarte detaliate per newsletter trimis

Raport newsletter ecommerce trimis

Cel mai comun raport din email marketing este cel detaliat, per newsletter trimis. Este deosebit de util deoarece afli dintr-o privire care e statusul celor mai importanți indicatori de performanță a campaniei precum: vizualizări (rata de deschidere), click-uri, rată de interes și încasări. De asemenea regăsești informații despre rata de trimitere, dezabonări, bounce-uri și raportări spam.

În reprezentarea grafică de mai sus, vezi de asemenea: afișările unice, totale și emailurile nedeschise.

Dacă ai nevoie de o soluție de email marketing pentru magazinul online, click mai jos pentru a crea un cont Gratuit pe NewsMAN:

5. Raport vizual clickuri newsletter trimis, click heat map

raport vizual newsletter click heat map

Află simplu și rapid unde s-a dat cel mai mult click într-un newsletter eCommerce consultând raportul vizual. Numit și click heat map, acest tip de raport îți arată instant procentul de click-uri pentru fiecare link din newsletter (ex. link pus pe text, imagine sau buton).

În exemplul nostru, cele mai multe click-uri sunt pe hero image, numită și imaginea de început a newsletterului, apoi pe butonul CTA (call to action) către site, după care pe produse ori categorii și anumite pagini din site, cum ar fi cea ce promoții. 

Așadar investește în bannere și imagini de produs de calitate, pune un îndemn la acțiune convingător și menține actualizată pagini de promoții.

Vezi rapoartele de email marketing pentru magazinul online

Acum ca ai văzut care sunt cele mai importante rapoarte de email marketing pentru eCommerce: încasări, top produse, emailuri automate, rapoarte detaliate newslettere trimise și rapoarte vizuale de tip click maps, te invităm să le verifici periodic pentru a-ți ajusta strategia de promovare în mod corespunzător.

Dacă accesezi secțiunea Rapoarte > Rapoarte ecommerce din cont și nu vezi date, înseamnă că nu ai implementat funcția Remarketing pentru newslettere eCommerce. Îți recomandăm să o faci, pentru ca rapoartele amintite mai sus să conțină informații relevante, iar tu să poți optimiza la maxim campaniile de email.

Sperăm că ți-a fost util articolul și dacă ai nevoie de ajutor, nu ezita să ne scrii pe chat sau să ne trimiți un email la info@newsman.com. Îți dorim să ai parte de clienți mulțumiți și multe cifre în rapoartele de newslettere eCommerce!


Postează un comentariu

*
*

Trimite-ţi gândurile